دوشنبه ، 31 ارديبهشت 1397
بیستون
بیستون
محوطه تاریخی بیستون در شهر بیستون در سی کیلومتری استان کرمانشاه و در پای کوهی معروف به همین نام و در مسیر شهر کرمانشاه به همدان واقع شده‌ است.
تاق بستان
تاق بستان
مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. اين مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.
 نودشه
نودشه
نودشه شهری در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و از توابع شهرستان پاوه یا اورامانات است. «نودشه» در میانه کوه‌هایی بلند، دره‌هایی عمیق و تنگ واقع شده و اطرافش را جنگل‌های بلوط، ون و درختان میوه و چشمه‌های زلال فراگرفته‌است. خانه‌هایش پله پله و به سمت کوه‌ها در اوج‌اند.
کاروانسرای شاه عباسی بیستون
کاروانسرای شاه عباسی بیستون
کاروانسرای شاه عباسی بر سر راه قدیمی کرمانشاه – همدان، در مقابل فرهاد تراش قرار دارد. این کاروانسرا با مساحتی بیش از 6000 متر مربع، به فرم چهار ایوانی ساخته شده است و متعلق به دوره صفوی می باشد.
سراب نیلوفر
سراب نیلوفر
دریاچه کوچکی در حدود 30 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است که مملو از گل‌های نیلوفر آبی است
 
توقف
اخبار سرمایه گذاری
تاریخ: 1396/06/16 نظرات: 0 نظر نمایش: 200 مرتبه تعداد امتیاز: 0   (Article Rating)
15 درصد از گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه ها ایجاد می شود

15 درصد از گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه ها ایجاد می شود

 معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور:

15 درصد از گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه ها ایجاد می شود
 
سرویس کرمانشاه- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 15 درصد گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه، 20 درصد در بازارچه ها و 60 درصد در فروشگاه ها شکل می گیرد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، بهمن نامور مطلق در آئین افتتاح دهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی کرمانشاه که در محل نمایشگاه های بین المللی واقع در پارک شاهد افتتاح شد، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه ها از ارکان اقتصادی حوزه صنایع دستی است، اظهارداشت: 15 درصد گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه، 20 درصد در بازارچه ها و 60 درصد در فروشگاه ها شکل می گیرد.   
 
او ادامه داد: برپایی نمایشگاه ها این امکان را فراهم می کند که تجار با هنرمندان و هنرمندان با مصرف کنندگان رایزنی داشته باشند.
 
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تجاری سازی را بخش مهمی از نمایشگاه های صنایع دستی قلمداد کرد و افزود: یکی از شاخص های ارزش گذاری برای استان ها، همین بحث برپایی نمایشگاه ها است و اینکه بتوانند تجاری سازی خوبی در آن انجام دهند. 
 
او یکی از ویژگی های نمایشگاه های صنایع دستی را فرهنگی بودن آنها خواند و گفت: نمایشگاه ها بهترین موقعیت برای فرهنگ سازی هستند. مخاطبان عمومی در آن حاضر می شوند و متوجه می شوند که خلق یک اثر چگونه انجام می شود. علاوه براین، فرق صنایع دستی ایرانی با غیر ایرانی چیست. 
 
نامور مطلق به توسعه گفتمان سازی در نمایشگاه های صنایع دستی اشاره کرد و تصریح داشت: در حال حاضر در کشور استقبال از صنایع دستی 4 برابر بیشتر از سالهای گذشته است. 
 
او خاطرنشان ساخت: هویت منقول ما صنایع دستی است، می توانیم آن را همه جا ببریم و فرهنگ خود را با آن معرفی کنیم. صنایع دستی هویت و خاطره مجسم ما هستند.
 
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هم افزایی را یکی از مزایای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی معرفی کرد و متذکر شد: نمایشگاه های صنایع دستی این امکان را فراهم می کنند که هنرمندان آثار همدیگر را ببینند و هم افزایی کنند و با سلیقه بازار آشنا شوند. 
 
او سلیقه شناسی را از بزرگترین کارکردهای این نمایشگاه ها عنوان کرد و افزود: از آنجایی که صنایع دستی، صنایع فرهنگی و مردمی هستند باید مطابق با سلیقه ها تغییر کنند و بر اساس سلیقه ها عمل کنند زیرا نیاز مردم متنوع است و تغییر می کند و هنرمند باهوش و خلاق این موضوع را متوجه می شود و کاری خلق می کند که مردم دوست دارند.
 
نامور مطلق صنایع دستی را جزء 7 صنعت خلاق در دنیا معرفی کرد و گفت: صنایع دستی، صنایعی مردمی هستند که باید دائما خلق های نو داشته باشند، اگر نداشته باشند از بین می روند.
 
او تاکید کرد: صنایع دستی، صنایع آینده و امروز ما هستند و نه صنایع گذشته. صنایع دستی ریشه در گذشته اما میل به آینده دارد، یعنی اصالت دارد اما خلاقیت نیز دارد. در طراحی، متیف و دیزاین خود خلاقیت داشته باشد. 
 
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: صنایع دستی باید دانش بنیان و طراحی محور باشد. هنرمندی که خلاق باشد نیاز به حمایت دولت ندارد، فکرش بزرگ است و به دنبال فتح بازارهای اروپا و آسیا است. 
 
او با بیان اینکه از گذشته ها استان های مرزی محروم و در حاشیه بودند اما در آینده این استان ها بسیار ثروتمند خواهند بود، یادآورشد: مرز ها کمرنگ می شوند، این فضا فضای پست مدرنیسم است. اگر تشکل های خوبی داشته باشید، مرکز خلاقیت و نوآوری داشته باشید به استانی مرفه تبدیل می شوید.

 

 
تصاویر مرتبط
  • 15 درصد از گردش مالی حوزه صنایع دستی در نمایشگاه ها ایجاد می شود